„Postaw na słońce”

logo

Miło nam poinformować, że nasz Zespół SŁONECZNA FALA zajął 7 miejsce w I etapie projektu „Postaw na słońce” (https://postawnaslonce.pl/) organizowanym przez Fundację Banku Ochrony Środowiska Projekt objęty jest Patronatami honorowymi Ministra Edukacji oraz Ministra Klimatu i Środowiska. Zespół składa się z uczniów klas 7-ych (Jagienka Łukaszewska, Julia Pazoła, Paulina Jasińska, Mateusz Kasprowicz) i 8-ych (Dominika Giza, Wiktoria Przybylska) oraz opiekunki – Anny Bartkowiak.

„Postaw na słońce” jest projektem edukacyjnym o odnawialnych źródłach energii mającym na celu zwiększenie wiedzy uczniów o mikroinstalacjach OZE, w tym poznania różnych źródeł energii, sposobu działania fotowoltaiki i wytwarzaniu energii elektrycznej.

Odnawialne źródła energii (OZE) w ostatnich latach nabierają coraz większego znaczenia. Wykorzystanie wiatru, słońca, wody, geotermii i biomasy pozwala na uzyskanie w sposób nieograniczony taniej i ekologicznej energii. Konwencjonalne źródła, takie jak węgiel, ropa naftowa, gaz ziemny są źródłami wyczerpywalnymi, co może wpłynąć na bezpieczeństwo energetyczne w kraju. Dodatkowo do środowiska, poprzez spalanie paliw kopalnych, przedostaje się bardzo dużo zanieczyszczeń gazowych i pyłowych, które mają negatywny wpływ na zdrowie, a nawet życie ludzi i zwierząt oraz wzrost roślin. Z tego względu istotne jest podjęcie wszelkich działań w rozwój odnawialnych źródeł energii w naszym kraju oraz na świecie. Szczególną rolę odgrywa świadomość ludzi, ich zaangażowanie oraz pomoc finansowa w instalacje OZE, które pozwolą na zwiększenie ich udziału w miksie energetycznym.

W II etapie uczniowie zdobytą wiedzę zastosują w praktyce. Dokonają obliczeń zapotrzebowania energetycznego swojej szkoły i domu rodzinnego oraz emisji CO2, a także dowiedzą się z czym wiąże się zużycie energii z liczbą drzew jaka jest potrzebna, żeby pochłonąć ten dwutlenek węgla. Z kolei w ostatnim zadaniu przeprowadzą akcję promującą odnawialne źródła energii i fotowoltaikę wśród uczniów i mieszkańców naszej miejscowości.