Uczniowie klasy 8b analizowali lekturę Aleksandra Kamińskiego „Kamienie na szaniec”, ukazującą codzienność okupowanej Warszawy oraz działalność Małego Sabotażu prowadzoną przez młodych bohaterów Szarych Szeregów. Lektura pozwoliła im lepiej zrozumieć tragiczne losy pokolenia Kolumbów, a w szczególności poruszające historie Alka, Zośki i Rudego.
W ramach podsumowania uczniowie realizowali projekt, tworząc plakaty pod hasłem „MURY”. Przedstawili na nich fragmenty budynków warszawskich zapisanych zarówno niedolą Polaków, jak i ich niezwykłą odwagą, hartem ducha i wolą walki. Na pracach nie zabrakło haseł antyhitlerowskich, znaków Polski Walczącej, symbolicznych żółwi, zachęcających do spowalniania pracy na rzecz okupanta, a także napisów zniechęcających do wizyt w kinach, które w czasie wojny stały się elementem niemieckiej propagandy.
Ósmoklasiści wykonali swoje plakaty z ogromnym zaangażowaniem i kreatywnością, a projekt stał się wartościowym podsumowaniem znajomości lektury oraz wydarzeń, o których opowiada.





